Normal bir insan beyni bilinç koyarak aynı anda ancak tek bir şeye odaklanabiliyor. Refleks söz konusu ise bilinç kullanılmıyor. Tüm kullanıcıların müthiş bir bilgisayar tecrübesi olmadığı için, kullanıcıların bilgisayar kullanım refleksinin temel düzeyde olduğu düşünerek tasarım yapmak yanlış olmayacaktır.
1- Tabloda
Aktifleşmeyen Mouse Scrollu
Mouse scrollu sayfa için aktif iken tablo üzerine geldiğinde
tabloya etki etmiyor. Örneğin bu durum, vadeli hesap faiz oranları tablosunda
söz konusu.
Kullanıcı, tabloları görüntüledikten sonra içindeki verileri
okumaya ve yorumlamaya odaklanacaktır. Bu odaklanmayı bölmemek ve kullanıcıya
daha iyi bir deneyim sunmak için, mouse scrollu tablo üzerinde herhangi bir
yerde iken tabloya etki ettirilebilir.
Fakat şu an kullanıcı tablo içerisinde inceleme yapmak için
tablonun çubuğuna tıklayarak yukarı aşağı sürüklemek zorunda. Bu da
kullanıcının anlık olarak, odaklandığı yerden kopması, başka bir işlem yapması
ve ardından da yine eski odaklandığı şey için kendini hazırlaması anlamına
geliyor. Tüm bu süreçler belki bir veya birkaç saniye sürse de konsantrasyonu
bozmamak, kullanıcı deneyimi performansı açısından oldukça değerli.
2- Bilgi Tabloları –
İşlem Ekranları Etkileşimi
Bilgi tabloları genellikle, kullanıcının karşılaştırma
yapmak için incelediği tablolardır. Bu tablolara erişim ise ya veri girişi
yapılacağı zaman bilgi verme amaçlı konulan bir link (fon alım ekranında fon
türleri ve getiri oranları bilgi tablosuna yönlendirme) yada menüde farklı bir
bilgi verme alanından erişilebilir. Örneği somutlaştıracak olursak; vadeli
hesaba parasını yatırmak isteyen bir kullanıcı vadeli hesap ekranından giriş
yaptığında vadeli hesap faiz oranlarını gösteren linke tıklar ve detayları
görür. Ardından önceki ekrana geri dönerek bilgi tablosunda karar verdiği vade
türünü seçer. Yaptığı seçimin tam adını aklında tutması, diğer sayfaya
geçtiğinde doğru seçeneği bulması da gerekecektir. Ancak bu seçimler her zaman
örnekte görüldüğü gibi akılda tutulabilir olmayabilir. Mesela uzun, rakam ve
harflerden oluşabilen fon ve bono gibi birçok seçenek de olabilir. Bunların
akılda tutulması da haliyle zorlaşacaktır.
Bunu aşarak, kullanıcıya daha akıcı olan ve hafıza zorlayıcı
olmayan bir tecrübe sunmak mümkün. İlk çıkan veri tablosundaki satırların
başına seçim amaçlı butonlar konması faydalı olacaktır. Butona basıldıktan
sonra satın alma sayfasına geçiş yapılır ve otomatik olarak seçim bilgileri
forma aktarılır. Kullanıcı da sadece tutarı girerek işlemini gerçekleştir.
Bu butonlar aynı zamanda satış performansını da arttırabilir.
Çünkü bilgi tablosuna menünün farklı bir yerinden sadece bilgi almak amaçlı
erişen bir kullanıcıya da sunulacaktır. Kullanıcı dilerse o anda seçim butonuna
basarak fon alma sürecine yönlenmeye karar verir ve bir müşteri daha kazanılmış
olur.
Özetle; bilgi
tablolarının okunabilirliği kullanışlılık açısından oldukça önemlidir. Çünkü bu
tablolar kullanıcının karar sürecini direkt etkileyen alanlardır. İkinci olarak
da bilgi tabloları ile işlem ekranları arasında sadece bir bağlantı köprüsü
oluşturmak yerine seçim bilgilerini de transfer etmek, kullanıcıya kolaylık sağlayacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder